onsdag den 26. marts 2008

Abel Tasman

Det sidste vi naaede paa sydoen var et hike ved Abel Tasman, som er en nationalpark helt nord paa sydoen. En fire dages tur som startede ud i kajak og derefter videre til fods. Den her trekkingtur var lidt anderledes da der ikke rigtig var bjerge men vi istedet gik langs en kystrute hvor der var de vildeste bounty-strande og hyggelige smaaskove..
Til at begynde med lejede vi en double-kajak og et telt i naerheden og padlede saa ellers afsted.. En af dagene blev vejret godt nok ret rough og boelgerne blev ret vilde. Vi skulle bl.a. passere et meget aabent stykke hvor vandet blev ekstra vildt. Men trods vejret ikke ligefrem blev bedre, og vi ikke havde set andre sejlere i flere timer, fortsatte vi alligevel staedigt videre. Vi naaede da ogsaa frem et par timer senere da det naesten var blevet moerkt og vores arme var mildest talt spaghetti.

Fedt at komme afsted..

Ud i det blaa -dejligt at bruge benene lidt istedet for fusserne;)

Holdte frokostpause paa en af de laekre strande.

-og jo det blev da ogsaa til en lille lur.. Er hun ikke soed;) Dog vaagnede vi op til noget lidt traels. Vores proviant, nogle kiks, som laa ovenpaa kajakken var aabenbart blev stjaalet af nogle sultne maager, saa nu maate vi undvaere guf indtil vi var faerdige med turen. Oev , skide maager..

Nyder en oel efter vi er naaet teltpladsen..

Laekkert billede ik'? Maa indroemme jeg (fie) er lidt stolt af det..

Vi sejlede videre op langs kysten.. og heldige som vi altid er, var vejret bare saa laekkert..

Paa vejen moedte vi en kaempe flok soeloever. Ret fed oplevelse og vi fik mulighed for at komme helt taet paa.. -det er selvfoelgelig altid lidt svaert at fange paa kameraet..

Her overnattede vi anden nat. Det var ogsaa her vi maatte sige farvel til kajakkerne og sende dem tilbage med en vandtaxi..

Vi var mindre begejstrede for vores lejede telt. Det viste sig nemlig allerede den foerste aften at der var adskillige fejl paa teltet, knap saa fedt, men ved hjaelp af noget plaster og andre remedier fik vi det alligevel op at staa..

Solopgang

Saa ellers afsted til fods med godt oppakkede rygsaekke og den flotteste udsigt.

Nogle steder var vi helt nede at gaa i sandet..

Der var ogsaa et par steder paa ruten, hvor man blev noed til at krydse vandet. Det var ret vigtigt at goere det naar tidevandet var lavest, men vi slap dog ikke for at smide skoene.

Den sidste dag tog vi en vandtaxi halvejs tilbage og gik saa resten af vejen, da vi jo ikke havde set det stykke fordi vi havde sejlet.. Var bl.a. forbi Cleopathras Pool, som en laekker lille pool/lagune mellem nogle klipper op ad en lille flod. Det var rigtig laekkert, men vores kamera var desvaerre paa det tidspunkt gaaet helt doed for batteri..